رواية امبراطورية ال العمراني الفصل السادس 6 بقلم شغف الاعصار
وفجأه اغمي على غرام اتلمت الكليه على غرام وحولوا يفوقوها لغيت لما فاقه
غرام:صقر أنا عايزه صقر وقعدت تعيط
ليل:قومي يا غرام حرام عليكي كده
غرام مسحت دموعها ومسكت شنطتها وقامت تجري بره الكلية ووراها ليل ركبت غرام تاكسي ومشيت وركبت ليل
تاكسي ومشيت وراها
عند ملاك و اسد دخلت ملاك الدرس وبعدها اسد
ملاك تستمع همس البنات على وسامه اسد شعرت بالضيق
الاستاذ بيشرح ثم قال :امال فين ليث يا اسد بيه
اسد:بيزاكر في البيت
المدرس:انت هتقولى ما أنا عارف وعلشان هو بيزاكر في امتحان شامل الحصه الجايه
اسد بصله بغيظ هو وملاك
عند ليث قام بتعب وقال:اي اللى حصل شاف عشق نائمه نصفها على الأرض والنصف الثاني على السرير
ليث:اي اللى جبها دي هنا وبعدين حاول يفتكر وبالفعل نجح وافتكر ثم حملها ونيمها على السرير وخرج
عند ليل وغرام وصلوا المستشفي وكان عدي وصل ذهبوا لجبل وجدوه واقف صامد ينظر لصقر من خلف الزجاج وكانت عيناه حمراء للغايه
عدي :اي اللى حصله يا جبل
جبل :جني ماتت
غرام:أبيه صقر هيفوق امتي وانهارت في البكاء احتضنها جبل
جبل:اهدي يا غرام صقر هيفوق واحتضنهم عدي أيضاً
نظرت ليل لهم بنظره فرح على أنهم متماسكين وذهبت بعيد عنهم
وعند اسد و ملاك خرجوا من الدرس وكل واحد فيهم ذهب مع اصدقائه ولكن اسد كان يراها من الكافيه الذي كان يجلس فيه
ليث اتصل على اسد وسأله هو فين وذهب له
ليث:السلام عليكم
اسد:وعليكم السلام
أحد اصدقائه: هنسهر فين
ليث بخبث:في السخنه
اسد:هنعملها ازاي دي
ليث:أنا هقولكم وقال الخطه
اسد:جبل
ليث:مين اللى هيقوله بس
أحد اصدقائهم:اشطا بقي هنخرب الدنيا
عند ملاك كانت قاعده فجأه جالها اتصال من ليل وتخبرها ياللى حصل لصقر وفجأه وقع منها الاتصال ونظرت أمامها بصدمه
أحد أصدقائها:ملاك ملاك أنتِ كويسه ملاك
ملاك بدموع:صقر صقر
أحد أصدقائها:شكلها دخلت في صدمه
اسد كان يراقبها وفجأه شعر بحاجه حصلت ليها
اسد بهمس لليث
اسد:اختك مالها ياض
ليث:لي مالها ونظر لها وجد أن اصدقائها حواليها وهي تبكي بصدمه خاف اسد على أخته وقام جري لها
ليث:ملاك ملاك مالك
نظرت له ملاك بدموع وقالت:ص صقر
ليث:ماله
ملاك ببكاء هستيري:في المستشفي وحضنته وبكت في حضنه
ليث:اكيد محصلهوش حاجه
اسد:تعالوا نروح المستشفى مشي الثلاثه وركبوا سياره ليث واللى ساق اسد نظرا لحاله ليث ...ليث احتضن أخته وكان يحاول تهدئتها وهو محتاج اللى يهديه لأن بالنسبه ليه صقر اخوه وصاحبه وأبوه وجرح بسيط يتعرض له صقر يتعرض له ليث الاف الجروح اسد علم مدي الحزن اللى بيحصل لتوأم عمره وحزن علشانه وعلشان صقر فهو اللى كان بيحميه من عدي و جبل
في السرايا كانت تجلس عشق ومحمود زياره و ابراهيم ومراته وعمتها و رامز
مرات عمها:عامله اي يا عشق في دراستك
عشق:الحمد لله ثم أكملت أنا عطله انام
عمتها:اطلعي يا بنت سعد ما جبل عودكم تكرهونا
عشق:يا عمتي جبل ثم اسكتها رنه الهاتف فتحت وكانت ليل وسمعت خبر صقر وموت جني
عشق لمحمود:عمو احم يعني امسك نفسك
محمود:في اي يا عشق يا بنتي خوفتيني
عشق:صقر
محمود:صقر ماله يا بنتى اتكلمي
عشق:في المستشفي
محمود بفزع :ايييه اكيد هو السبب ليه بس يا جبل تحفر في الماضي هو في مستشفي اي يا بنتي
عشق:السيوفي
ذهبت العائله كلها للمستشفي
في مكان اول مره نروحه...
كانت تجلس وترتجف وتقول بصراخ:أنا معملتش حاجه لده كله سيبوني بقولكم فكوني
أحد الأشخاص:حد قالك تردي على المديره دي اخره لسانك الطويل
هي:أنا اسفه سيبوني بقي حرام عليكم
أحد الأشخاص:هتقعدي يومين كاملين من غير اكل وضحك ومشي
هي:حرام عليكم ده حسبي الله ونعم الوكيل فهناك من يجيب دعوه المظلوم
في مكان ثاني جديد خارج البلد في شيكاغو ...
هو بشر:ها ماتت
هو بخبث:ماتت يا باشا
هو:هبدأ ادمركم يا ال العمراني واحد واحد وضحك بجنون
مساعده:بس لسه بدأت بجني مع انهي مش مهمه كده
هو:بس صقر هيتكسر
مساعده:بس بكسره جبل كلهم هيتكسروا
هو:جبل مش سهل جبل ميتكسرش بسهوله هو زي جده الأكبر وصدق من سماه جبل فهو جبل فعلا أنا هنكسر اللى حوليه ويتفرقوا وهو هيتكسر لوحده وهنتقم منه
مساعده:فهمت
في المستشفى.....